Özel Haber / Güven Güneş KONYAALTI'NIN Hurma Mahallesi'nde bulunan üst geçit motosikletlilerin işgali altında. Bölgede yaşayan yaya ve engellilerin sahile erişimde kullanabildikleri tek yaya üst geçit olma özelliği taşıyan geçit, motosiklet kuryeleri tarafından yolu kısaltmak amacıyla tercih edilirken tehlikeye de neden oluyor. Hurma ve Liman mahallelerini birbirine bağlayan çevre yolu üzerinde bulunan üst geçitte zaman zaman motosiklet trafiği de oluşuyor.
KAZALAR OLDU
Çevre yolunun yapılmasının ardından iki mahallenin birbirinden ayrıldığını söyleyen Hurma Mahallesi Muhtarı Faruk Kıldıran, 'Yol yapıldıktan sonra vatandaşların Liman Mahallesi ve sahile erişimleri de güçleşti. Hurma nüfus olarak yoğun bir mahalle ve vatandaşlar da gün içinde hareketlerine baktığımızda sahil tarafında olduğunu görüyoruz. Hurma'da oturan ve sahile erişmek isteyen vatandaşların iki seçeneği var. Boğaçay Caddesi ya da çevre yolu üzerinde bulunan yaya üst geçidini kullanmak. Çevre yolu işlek ve geniş bir yol olmasından dolayı yayalar için son derece güvensiz ve tehlikeli bir yol. Çevre yolu açıldıktan sonra üst geçit olmamasından dolayı burayı kullanmak zorunda kalan vatandaşlar mecburen orta refüjden atlayarak yolun karşısına geçmeye çalışıyordu. Bu nedenle kaybettiğimiz insanlar da oldu. Uzun uğraş ve dilekçelerin ardından buraya üst geçit yapıldı' dedi.
VATANDAŞ ŞİKÂYETÇİ
Üst geçidin vatandaşlar tarafından yoğun olarak kullanıldığına dikkat çeken Muhtar Kıldıran, 'Üst geçitte merdiven ve asansör yok. Engelli vatandaşların da kullanabilmesi için yolun eğimini düşük tutmalarından dolayı üst geçit yaklaşık 200 metre civarında. Bu durum vatandaşın karşıya daha uzun sürede geçmesi anlamına geliyor. Üst geçidin normalden çok uzun olması, asansör ve merdiven olmaması gibi nedenlerden dolayı hala karayolunu kullanıp refüjlerden atlayan insanlar var. Karayolları tarafından yapılan üst geçit yalnızca yayaların kullanımı için tasarlandığından dolayı ancak iki insan karşılıklı rahat bir şekilde geçebilir. Yolu kısaltmak isteyen motosiklet sürücüleri ve scooter kullanıcılarının da burayı tercih etmesi ciddi bir sorun yaratıyor. Özellikle bebek arabaları olan anneler ve çocuklar burada ciddi sorunlar yaşıyor. Üst geçitte motosikletle denk gelen vatandaşlar mecburen yol vermek zorunda kalıyor. Burası yaya üst geçidi olsa da gayri resmi olarak bir yol olmuş durumda' dedi.
BU ŞARTLARA ZORLANIYORLAR
Moto kuryelerin çalışma şartları nedeniyle buna zorlandıklarını aktaran Akdeniz Motosikletli Kuryeler Federasyonu Başkanı Nihat Özdemir, 'Tüm Türkiye'de olduğu gibi Antalya'ya da moto kuryeler, firmaların zaman ve maddi kaygıları nedeniyle birçok ihlal yapmaya zorlanıyor. Günde 12 saati aşan çalışma şartları, paket başı ücretler ve kota nedeniyle kurye arkadaşlarımız ağır iş yükü altında adeta eziliyor. Biz yıllardır bunun için mücadele veriyoruz. Çalışma şartlarının düzeltilmesi, yapılan işin ağır iş sınıfına girmesi ve çalışma saatlerine bir sınırlandırma getirilmesi için çabalıyoruz. Çoğu firmanın esnaf kurye modeli dediğimiz çalışma tarzını benimsemesinden dolayı bütün iş ve sorumluluk kurye arkadaşlarımızın sırtına biniyor. Firma ve işletmeler böylelikle bütün sorumluluğu üstünden atıyor. Sorumluluk almayan firmaların dayattığı ağır iş yükü ve istekleri de bu durumu yaratıyor. Kullandığı motoru kendine ait, sigorta, benzin, yemek ve diğer bütün masraflarını yine kendi karşılayan kuryelerin olası bir kazada yaralanma ve sakatlık durumunda hiçbir hakkı olmuyor. Kuryelerin çalışma şartları düzeltilmeden bu sorunlarında düzelmesi zor' ifadelerini kullandı.
ÇÖZÜMÜ YETKİLİLERİN BULMASI GEREKİYOR
7 yıldır Hurma'da oturduğunu söyleyen Fikret Karaca, 'Bu bölgede restoranların yoğunluğu fazla. Birkaç firmanın da deposu yine bu bölgede kalıyor. Bu nedenle gün içinde Hurma'nın her yerinde motosiklet sürücülerini görmek çok normal. Üst geçidi fazla kullanmıyorum ama kullandığım her zaman da muhakkak bir tanesine denk geliyorum. Yani üst geçidi kullanan bu çocuklara da çok kızamıyorum. Neredeyse hepsi üniversite mezunu ve iş olmadığı için bunu tercih ediyor. Üst geçidi kullanmasa Boğaçay Caddesi'ni kullanmak zorunda kalacak ve orada da iki tane trafik ışığı var. İki mahalleyi bağlayan tek cadde olması nedeniyle de daha yoğun bir trafiği var. Üst geçidi kullanmasalar daha iyi olur tabi ama ben mecburiyetten kullandıklarını düşünüyorum. Üst geçitte yaya ve motorun aynı yeri kullanması tehlikeli. Buna çözümü yine yetkililerin bulması gerekiyor' sözlerini kullandı.