Son yıllarda eğitim politikalarında pek çok değişiklik oldu ve oluyor da. Eğitim sistemlerinin değiştirilmesi konusunda kararlar alınırken eğitimcilerin, ilgili kurumların ve dahası velilerin ortak görüşleri alınıyor mu, alınmıyor mu bunun yanıtını kamuoyu pek bilmiyor. Ama sonuç ortada. Büyük bir memnuniyetsizlik.

******

İşte eğitimde yeni bir uygulama daha. Antalya'daki gönüllü pilot okullarda 40 dakika ders, 40 dakika teneffüs devri başladı bile. İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nce hazırlanan proje, Bakanlık ve Valilik onayı ile 14 ilk ve ortaokulda ikinci eğitim-öğretim döneminde uygulanmaya konuldu. Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Uygulamanın başlamasının ardından da 'Eğitimde 2023' projesinin ayrıntıları yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Sistem bilindiği gibi 40 dakika ders, 40 dakika teneffüs şeklinde uygulanıyor. Anladığımız kadarıyla teneffüs saatleri artıyor, ders saatleri azalıyor. Ama teneffüslerde müzikten spora, resimden kültürel faaliyetlere kadar onlarca etkinlik gerçekleştiriliyor. Yani bir anlamda eğlenceli teneffüs.

*******

Şimdi de uygulamayı farklı açıdan değerlendiren veya uygulamaya dürbünün tersiyle bakan! Eğitimcilerin görüşlerine bi bakalım. Ne diyorlar. Onlara göre bu bir pilot uygulama ise, verileri ve sonuçları itibariyle tüm ülkeyi ilgilendiriyor. Bu bağlamda pilot bölge olarak, neden sadece Antalya ve sadece gönüllü okullarda uygulanıyor? Pilot uygulama proje hakkında kamuoyu yeterli bilgiye sahip mi? Uygulamaya katılmak isteyen okullarda ders saatleri, çizelgeleri ve etkinlikler konusunda velilerin görüşleri alınıyor mu? Gibi.

******

40 dakika ders, 40 dakika teneffüs uygulaması ile ilgili tartışma da farklı görüşler de fazla. Mesela yine bazı eğitimcilerin yanıtını aradığı bir soru da, eğitimde böyle bir uygulamaya neden ihtiyaç duyuldu. Bu güne kadar uygulanan sistemde ne gibi eksiklikler görüldü. Ve bu uygulama ile giderilebilir mi?

******

Diğer taraftan, Eğitimde 2023 vizyon belgesiyle gündeme gelen uygulamanın, öğrencilerin ders motivasyonunu yükseltmeyi amaçlayan bir proje olduğu da yine farklı görüşler arasında yer alıyor. Ve de öğrencilerin yoğun ders süreleri nedeniyle düşen motivasyonlarını, dağılan dikkatlerini daha yukarıya çekmek olarak gösteriliyor. Dedik ya eğitimde proje de çok, tartışma da..